lagu yang disampaikan :)

Followers

Friday 1 February 2013

semua yang berlaku tak akan kembali :'(

assalammualaikum dan selamat sejahtera kepada pembaca-pembaca :)
terbuka hati saya kali ini mau menaip naip , lagipun lama sudah tidak meluah di blog ini biarpun tiada yang membaca tapi saya akan terus update blog saya ni , insyaALLAH !
hahaha , blank otak kejap -.- okayy , saya mulakan dengan bismillah .

hidup saya sekarang dalam kesedihan saja , sebab saya kehilangan orang yang betul-betul saya sayang </3
# 15/01/2013 #

nampak tarikh di atas tu kan , hari itu la yang saya tidak akan pernah lupa seumur hidup saya . pasal hari itu la saya kehilangan dia , orang yang saya sayang separuh mati . kami berpisah pun disebabkan dia ada orang lain . tidak sangka yang selama ini saya sayang orang yang tidak sayang saya , saya cinta orang yang tidak cinta sama saya , semua janji-janji yang kami cakap semua palsu . tarikh 14/01/2013 , kami bergaduh besar-besaran , memang kami selalu bergaduh pasal perangai kami sama , api sama api kan . sampai saya tidur satu malam fikir pasal dia saja , panjang cerita kami cuma orang yang rapat sangat-sangat sama saya saja tau cerita kami tu . sudah berbulan-bulan kami bersama dari tahun lalu lagi , setiap kali perayaan kami mesti bersama sama , kami sempat lagi menyambut tahun baru sama-sama :') sama-sama tengok bunga api , dan pada masa itu saya suruh dia berjanji yang kami tidak akan berpisah pasal kunci hati dia sudah saya buang di laut dan kunci hati saya sudah dia buang pg laut . di dalam hati saya cuma ada dia dan di dalam hati dia cuma ada saya untuk selamanya . dikenang semua memang sakit tapi sukar untuk lupakan kenangan-kenangan kami sama-sama , di mana saja saya pergi , apa saja saya buat , dia mana saja saya jejak mesti ada saja kenangan kami sama-sama . dari start yang kami berpisah , 3 hari saya tiada selera mau makan , saya mandi pun berjam-jam tapi saya di dalam tandas tu cuma berhayal saja , saya lemah saya kecewa saya sedih saya rasa diri saya tiada makna saya tidak tau mau buat apa otak saya serabut saya cuma tau isap rokok isap rokok isap rokok itu saja yang saya tau , satu hari mungkin dalam 3 kotak rokok saya isap sebab saya berfikir bahawa rokok saja yang dapat kasih tenang diri saya pada masa itu , saya gila . start dari hari selasa saya jadi gila sampai saya tidak pergi sekolah , kalau di sekolah pun saya berdiam diri saja . pelajaran apa-apa langsung tidak masuk dalam otak , saya cuma ingat pasal dia saja . ramai kawan saya kasih nasihat saya cakap yang saya bodoh tiada otak sebab , saya fikir saya gila sama orang yang langsung tidak fikir pasal saya . tiada guna saya sedih sebab saya sedih untuk orang yang sedang berbahagia . saya bingung betul :'( banyak betul saya buat perkara yang luar jangkaan , saya pakai baju dia saya menangis setiap malam saya tengok gambar dia , gambar kami sama-sama , gambar yang saya tengok pun yang paling last kami sama-sama besok dia kami berpisah . punya main sedih kecewa tahap gila . saya rindu dia , saya sayang dia . semua kenangan kami saya ingat , kami tengok wayang , kami jalan sini sana , saya pergi ranau , banyak la . betul banyak betul kenangan kami . tapi tidak sangka akhirnya kami berpisah . mau satu minggu juga la saya bergila tidak tentu arah , tempat yang selalu meluah mama saya , aunty peyka saya , sama kawan-kawan rapat saya . ada yang tidak faham perasaan saya . susah betul mau kasih lupa orang yang kita sayang kan . adik saya pun maki-maki saya sebab dia nampak saya setiap malam menangis , dia cuba buat saya happy dia bawah saya main game . sambil saya main game sama dia sambil mengalir airmata saya . non-stop airmata saya mengalir , mata bengkak . dari situ la keluar balik ampus saya , dulu kecil memang saya ada ampus tapi lama sudah tidak muncul tapi dari situ saya punya ampus mula . saya pergi jumpa doktor kena pom sini sana , kena suruh ambil ubat , saya tidak pergi ambil saya terus balik sebab saya tau pada masa itu saya masih sihat padahal saya sakit mau mati sudah . saya berkurung saja di bilik . tidak tau mau buat apa . dia saja dalam fikiran saya pada masa itu . punya main sedih :'( tidak sangka ba kami berpisah . janji hanya tinggal janji sakit hati yang ku rasa . dalam satu minggu tu dia saja dalam fikiran saya , saya cuba banyak cara untuk kasih lupa dia . satu minggu kemudian , saya sedar balik dari mimpi . saya berfikir balik , saya relakan melihat orang yang saya sayang bahagia dengan orang lain sebab saya tau saya tidak sempurna bagi dia , saya tidak dapat bagi dia kebahagian , saya selalu marah dia , saya selalu larang dia buat itu ini , saya buat semua itu sebab saya sayang dia :'( dia saja tidak faham , pernah juga dia cakap yang memang satu hari nanti kami akan berpisah juga , ungkapan dia itu menjadi kenyataan :') saya pun tidak salahkan dia 100% sebab saya tau dia cari orang lain sebab mungkin dia boring dengan sikap saya , saya kadang-kadang abaikan dia , semua salah saya . KENANGAN oh KENANGAN , cuma kenangan indah manis saya sama dia susah untuk lupakan . kalau ingat balik kenangan saya sama dia mengalir airmata :'(
saya stop minum arak , saya tinggalkan group metalcore saya , semua sebab dia . dia tidak mau saya jadi jahat dia tidak mau saya menujuh ke jalan yang tidak benar . mungkin ada setengah yang dia suruh saya saya tidak dapat buat oleh itu dia bosan dengan cinta saya berikan . selepas satu minggu bingung fikir dan menangis kesedihan pasal dia , saya move on . saya cari orang lain sebab saya tau dia bahagia mustahil saya pun tidak boleh bahagia kan :') saya couple dengan satu orang ni , tidak sampai 2 . 3 hari kami break sebab dia orang lain lagipun masih ada parut-parut kesedihan dan sayang saya sama ex saya yang paling saya sayang . susah sangat-sangat :'( call aunty peyka setiap malam , meluah sama dia . cuma dia saja yang tahu yang saya sedih , dia faham saya pada masa itu sampai sekarang kami masih on call setiap malam . aunty peyka tempat saya meluah tempat saya melepaskan rindu segalanya-galanya saya cakap sama dia :'|
memang mengambil masa untuk saya lupakan semuaaaaa itu , terutama kenangan kami bersama .

25/01/2013
terjumpa seorang di facebook , kami berchat kami bercomment .
saya pun couple sama dia , dari situ hati saya tidak fikirkan kesedihan .
saya jatuh cinta sama dia , kami cuma berhubung melalui handphone dan facebook .
saya mula sayang dia , saya takut kehilangan dia sebab saya tidak mau saya kehilangan untuk kedua kali orang yang saya sayang , dia pun cakap yang kami tidak akan berpisah . setiap hari saya fikir dia , saya rindu dia . saya sayanggggggggggg dia . tapi saya tidak dapat jadi yang terbaik untuk dia sebab ciri-ciri lelaki yang dia mau tidak sesuai dengan saya , dia tidak mau lelaki yang bertindik , dia mau lelaki yang solat 5 waktu sehari dan banyak lagi . kebanyakan apa yang dia mau tiada sama saya . tapi kami teruskan hubungan sebab dia cakap dia akan cuba bimbing saya dan saya akan bimbing dia ke jalan yang benar . dia seorang yang manja , dia beragama kuat , dia sangat-sangat comel . saya jatuh cinta sama dia :') keluarga dan kawan-kawan saya gembira juga la sebab saya kembali macam dulu yang gila-gila . kalau boleh saya kasihtau satu dunia yang saya sayang dia .
sudah kami bahagia .
dalam beberapa hari , dia pun sms saya yang dia suruh saya buka anting-anting dia telinga saya dan di mulut saya sebab keluarga dia tidak suka lelaki yang bertindik , tidak dapat kasih azan anak , berdosa dan segalanya . KAMI PUN BERPISAH atas kehendak dia . mengapa kau pergi di saat aku mulai mencintaimu . sedih juga la kasih lepas dia . saya tidak mau kehilangan dia tapi banyak alasan dia . dia sms lagi yang dia mau fokus spm dia lagipun dia belum bersedia untuk terima mana-mana cinta :'(
kami berpisah pada tarikh 30/01/2013 . cuma 5 hari saja saya rasa kebahagian dan kegembiraan bersama dia . saya harap dia dapat jumpa lelaki yang dia mau :'D take caree IZZAH NADHIRAH SUHAIMI <3

ya ALLAH kenapa setiap PERTEMUAN mesti ada PERPISAHAN ?!

saya harap lah orang yang pernah saya sayang bahagia dengan orang lain :')
saya pun akan teruskan hidup biarpun saya sedih , apa boleh buat . fake smile saja laa .
pergi sekolah macam biasa dan saya tidak akan couple-couple buat masa sekarang . sebab saya sudah rasa dua kali kehilangan orang yang saya sayang tinggalkan hidup saya . mungkin belum sampai jodoh yang betul-betul di hidup saya ni kan :'(
sekarang saya hidup dengan cara biasa , saya berharap orang yang saya sayang kembali sama saya pun mustahil la sebab dorang pun bahagia sudah dengan pasangan masing-masing :')
apa-apa pun saya cuba untuk lupakan cinta palsu-palsu semua tu </3
sia-sia saya menangis , sedih , segalanya :')

now ,
saya bangun awal bangun pergi sekolah , ada juga lah teringat kenangan-kenangan tapi saya buat tidak tau saja sebab saya tau semua tinggal kenangan . di sekolah , bergila / berlajar sama kawan untuk tutup semua kesedihan saya .
pulang saja dari sekolah mesti stay sama kawan tersayang :')
sebab kalau sama dorang apa apa pun tidak ingat , ingat ketawa saja . kalau kami belajar , belajar la . kalau main sampai tidak ingat dunia .

LALA , DYANA , IJAN , NORDIN , AUNTY PEYKA , ZUE , AINA , BEEVIA , VERONE , NAVILLA , ZAHREN dan banyak lagi .
dorang yang sinarkan hidup saya sekarang biarpun tanpa cinta :'D

sakit hati memang ada juga la , rasa rindu pun ada tapi semua tidak akan berlaku lagi :')
cuma boleh tengok kebahagian orang yang pernah saya sayang dari jauh sajaaa .

facebook saya yang 'chizaki chin' pun tidak tau mana satu manusia yang jahanam pg tukar password dan deactive tu facebook saya tanpa kebenaran saya , hak milik saya tapi kena kacau . tiada saya kacau hidup tu orang tapi dia kacau hidup saya . saya cuma dapat berdoa untuk manusia itu la semoga dia bertaubat dan kasih balik facebook saya itu dengan cara yang baik , jangan sampai saya dapat tau tu orang yang pg ceboroh barang saya hahaha faham-faham la . sekarang facebook tiada , twitter tiada . cuma ada blog sama handphone saja . kalau ada apa-apa tengok perkembangan saya dari ni blog saya saja ok . and handphone pun maybe tiada akan guna sudah tapi buat masa sekarang saya masih on . kalau off sudah tu bermaksud saya tidak guna handphone sudah la .

1/2/2013 <3
kalau ada masa saya akan try update blog ini sebab blog ini saja yang ada sama saya sekarang .

THANKYOU sebab membaca .
serius saya menaip sambil saya mengalir airmata padahal tidak sedih pun story saya kan .
banyak lagi saya mau luah tapi setakat ini saja la buat ini kali .

assalammualaikum dan selamat sejahtera para pembaca blog saya ini :')
byee byee :'D

No comments:

Post a Comment