lagu yang disampaikan :)

Followers

Friday 20 July 2012

endless story ♥

assalammualaikum dan selamat sejahtera kepada yg sudi membaca post ini :)
now , mau sharing cerita nhe . kalau boring apa boleh buat . baca saja la kan . yang penting ikhlas membaca.
wkwkw , start dari cerita kemarin punya lah pasal banyak memory kemarin yang sy nda boleh lupa :D

kemarin pagi awal betul saya bangun , haha . yang pertama kali saya menjejak kali ke alam sidang pagi (ayat tuh ba canggih oh ) awal betul saya bangun jam 4:30am mama saya kasih bangun sudah , harapkan alarm clock ? sia sia saja kasih on kena off juga tuh kalau dia kasih bangun kacau daun betul . haha . tapi kalau mama yang kasih bangun terus bangun oh pasal kalau tidak bangun kena bising mana tahan awal pagi kena bising tp mama bising untuk kebaikan juga ba kan i love you la mother so muchh  :3
- jam 6am saya bangun kemarin punya main awal , haha . nasib baik itu uncle van ada kesabaran menunggu saya untuk bersiap . macam boss saja mau kena tunggu bah kan . wkwkwwk . bukan selalu tapi EVERYDAY sudah semenjak kebelakangan ini laa ;D
kalau saya bangun jam 6am nda saya tidur dalam van dulu saya bangun jam 4.30am jam 5am begitu sampai ja dalam van terus tidur mau sampai sekolah baru bangun dengan muka yang cute berabis (perasan) masuk sekolah o.O bherrrr ~
- sudah sampai sekolah kemarin stay di surau smk badin di sana lah tempat saya stay awal pagi kalau sampai ja di sekolah . terus perimpunan . hari jumaat kan jadi ada lah baca ayat ayat suci time di medan perimpunan itu ada lagi kena bagi taklimat sikit pasal PUASA :)
sudah tuh masuk kelas : belajar ~
masuk lah cikgu bm kami pg kelas ni , masuk saja dia pg kelas kami terus dia manas manas o.O
1st dia sound saya , pasal time tuh lambat dia masuk jadi saya pun cerita lah sama kawan saya , saya pun buat macam tidak tau saja . tiba tiba dia marah kami satu kelas . jujur ! memang saya nda suka sama itu cikgu asalkan dia masuk kelas kami mesti dia buat muka masam , dia nda duduk di meja guru berdepan dengan kami dia sanggup lagi bershare meja sama pelajar pendidikan khas di kelas kami di hujung hujung :(
macam dia nda mau tengok muka di barisan kami ja , sokai laa . dia marah kami ni satu kelas . dia suruh buat satu surat untuk pengetua supaya ganti cikgu bm kami , ada kah lagi dia sumpah kami GAGAL SPM . sandi ni sampai begitu bah . sudah tuh time rehat hampir satu kelas pelajar di kelas kami pg bilik guru jumpa sama dia untuk ' minta maaf ' tapi dia tidak kasih maaf :(
terus saya dengar cerita kawan di kelas cakap yang asalkan cikgu masuk kelas kami mesti tidak suka sama kami bukan semua cikgu la . dorang cakap salah saya kunun pasal cikgu begitu . saya punya suara terlampau kuat and kuat lawan cikgu punya cakap :'( sedih jo , nda apa lah . saya pun rasa saya buat macam begitu juga sama cikgu . sampai menangis nangis bah kawan kawan pg bilik guru minta maaf sama cikgu bm kami tuh :'(
sedih sedih sedih ~
- balik dari sekolah , pg tuaran kejap si bestfriend mau beli rokok . naik motor round tuaran kejap terus pg sembayang jumaat . oh noo ! cair hati saya oh , lama sudah saya tidak sembayang ni -_- lebih kurang mau berbulan bulan sudah tidak sembayang , haha . sot betul saya oh kan . sudah habis sembayang jumaat terus si bestfriend hantar saya balik rumah dengan menaiki motor dia , sampai ja rumah suruh bestfriend tunggu kejap di luar rumah . mandi kerbau kejap . terus jalan pg rumah si bestfriend :)
sudah sampai di rumah si bestfriend saya lagi tunggu dia bersiap . dia bersiap punya main lama sempat lagi saya tidur kejap di bawah kulung rumah dia :D
sudah begitu jalan menaiki motor pg ' berungis cafe '
order minum yang rm2 sama bestfriend online ber jam jam , hahaha :D
selalunya pulang saja dari sekolah balik rumah terus pg sana , boring sudah kali tuh pekerja di sana balik balik nampak muka kami saja di sana online :3
dari jam lebih kurang 2.30pm stay di sana sampai lebih kurang jam 5pm .
hahaha , sudah boring stay di sana bawah si bestfriend balik rumah , sampai ja di rumah terus tengok tv . tengok pasal yang puasa punya . sudah tengok tv lebih kurang jam 6.30pm pg mandi , makan . jam 7 tunggu sudah di luar rumah tapi boring kan jadi jalan pelan pelan di jalan raya tunggu ABANG ABDUL RASDI ABDULLAH ambil mau pg TERAWIH sama sama :D
singgah pg rumah si bestfriend MOHD SYAFIK PANGANDAI ambil dia di rumah mau terawih sama sama kami di masjid tuaran :)
sejujur jujurnya , saya pernah juga terawih tapi itu lama sudah punya cerita di sini perumahan laya laya tuaran saya terawih sama kawan kawan itu pun bukan serius , gila main saja . mau serius pun nda dapat pasal ramai kawan kan jadi main saja lah . tapi 1st terawih ini tahun betul betul saya serius saya mau menangis betul saya ingat dosa dosa saya yang saya buat selama ni , yang saya minum arak segalanya . saya bertaubat sudah ni . saya tidak mau minum arak sudah :)
sudah siap terawih , singgah di rumah si bestfriend pg gunting rambut si abang angkat yang tersayang di sana . haha :D
hancur bah saya sama si bestfriend hantam rambut si abang angkat yang tersayang . mohawk joo :O
rindu betul saya time tuh kalau boleh saya mau kasih berhenti itu masa kasih stay saja di situ saya betul betul gembira ohh . GEMBIRA SANGAT SANGAT ! tp mula sudah saya sedih time otw balik rumah si abang angkat hantar balik . dengar lagi lagu di era fm ' milik siapakah gadis ini - jinbara feat fiq ' sedih betul saya . saya berfikir kalau saya meninggalkan dunia ini lebih awal apa lah yang terjadi sama abang angkat saya sama si bestfriend saya ni . pasal sekarang dalam hidup saya cuma ada 4 yang paling penting dan selalu buat saya gembira .
1 . tuhan ( ALLAH SWT )
2 . KELUARGA
3 . kawan kawan dan yang paling penting si bestfriend ( SYAFIK PANGANDAI )
4 . abang angkat saya ( ABDUL RASDI ABDULLAH )
saya betul betul nda mau keluarga , kawan kawan , and abang saya menangis kalau saya meninggal awal di dunia ini pasal saya tidak tau kenapa saya ketagih isap rokok sudah kebelakangan ini satu kotak rokok 2 hari saja . tp sekarang bulan puasa saya harap tidak lah saya merokok .
- kembali ke cerita , sudah sampai rumah . terus cari makanan . lapar betul saya time tuh . saya nampak burger di meja . oh noo ! burger siapa ni ? tanya adik . burger kau tuh si kakak bawah tadi dari JC CAFE ! jawab adik . hahaha . saya pun makan dengan mati senang . sudah makan sambil tengok tv saya mandi terus tidurrr -.- zzzzzzzzzzzzzzzzzzz ~ ( on alarm clock )

ring ring ring ring ring ring ~
bunyi alarm clock jam 4.30am , saya bangun terus cari laptop online . hahaha :D
nda ingat apa apa lagi ni , bangun terus online :)
terus sahur , sudah siap sahur . online balik sambil isap rokok .
azan subuh ~
oh noo ! puasa sudah :D
online terus ~
sekarang jam 6.30am :)
malas saya tidur ni , td mengantuk tapi kejap saja . update blogg saja laa .

- itu saja la TAMAT byee byee -

THANK YOU KERANA MEMBACA , assalammualaikum dan good bye kamu :)

No comments:

Post a Comment